تبلیغات
سبز نوشته های من
سبز نوشته های من
محیط زیست را دوست بداریم

خواص میوه‌ها و تاثیر آن در تعادل سیستم بدن

هر یک از میوه‌های تابستانی دارای خواصی هستند که مصرف آنها در فصل گرما که بدن به مایعات و املاح معدنی بیش از سایر فصل‌ها نیاز دارد، نقش اساسی در ایجاد تعادل برای سیستم بدن دارد. بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مصرف روزانه‌میوه، کلسترول خون را۱۰درصد، احتمال وقوع سکته مغزی را ۴۰درصد و احتمال بروز سکته قلبی را به میزان۱۵درصد کاهش می‌دهد.

گوجه فرنگی:

بهترین پاک کننده ی خون است.هضم غذا را آسان می کند با ترشی زیاد وغلظت وناپاکی خون می جنگد وضد تعفن می باشد . برای معالجه ی رماتیسم وورم مفاصل وسنگ های کلیه ومثانه وکبد ودر مورد ورم امعاء یکی از بهترین داروهاست. گوجه فرنگی را باید با پوست و دانه هایش خورد زیرا:ذرات پوستش حرکات دودی روده ها را زیاد میکند و لوله ی هاضمه را جارو می نمایدوپخته وسرخ کرده آن دیر هضم بوده وبرای معده ضرر داردبرای داشتن بچه های سالم آ نها را عادت داد ه که هر روز یک گوجه فرنگی بخورند.
زرشک:

برای رفع تشنگی مفید است .خشکی معده را دفع وخون را صاف میکند .ریشه وپوست زرشک ضد سوءهاضمه ،بی اشتهایی،خونریزی ومرفین تریاک است .
خیار:

خون را صاف میکند وتنشگی وصفرا را دفع میکند وتب های کهنه را آشکارمی سازد .آب خیار برای رفع خارش مفید است ومغز خیارچندان دارای مواد مغذی نیست ولی پوست آن ویتامین c دارد.برای پوستهای چرب صورت باید از خیار پخته (بی نمک) مصرف شود.به علت داشتن گوگرد معده را ضدعفونی کرده ودرمان امراض حصبه ای ومیکروب های معده ای است
نعناع  :

ملین وضد عفونی کننده است وبرای درمان امراض جهاز تنفس وامراض قلب وسردرد نافع است .دم کرده نعناع مسکن اعصاب است .
کاهو :

خون را صاف می کند ، دافع بسیای از امراض است ،اخلاط را رقیق میکند دافع صفرا است ،خواب آور می باشد .برای معالجه یرقان و انسداد مجرای طحال وکبد تجویز میشود برای اشخاص عصبا نی وپریشان مفید است
هر یک از میوه‌های تابستانی دارای خواصی هستند که مصرف آنها در فصل گرما که بدن به مایعات و املاح معدنی بیش از سایر فصل‌ها نیاز دارد، نقش اساسی در ایجاد تعادل برای سیستم بدن دارد. بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مصرف روزانه‌میوه، کلسترول خون را۱۰درصد، احتمال وقوع سکته مغزی را ۴۰درصد و احتمال بروز سکته قلبی را به میزان۱۵درصد کاهش می‌دهد.
توت فرنگی :

اشخاصی که به صورت بلندمدت و روزانه مصرف هشت عدد توت فرنگی معادل ۴۵کالری را در برنامه غذایی خود قرار دهند، سطح فولات (اسید فولیک) در خونشان به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. فشارخون بالا یکی از عوامل خطرسازبروز سکته‌های قلبی است، توت فرنگی با کاهش فشار خون، با این عامل خطرساز مقابله می‌کند.
این میوه خوش آب و رنگ،اشتهاآور و تقویت‌کننده نیز است که اگر آن را به صورت له شده، با آب یا آب پرتقال مخلوط کنند، نوشیدنی خوش رنگی به دست می‌آید که عطش و خستگی را رفع می‌کند. افرادی که از ضعف حافظه رنج می‌برند و یا نگرانند که با افزایش سن، قدرت حافظه خود را از دست بدهند، باید به خاطر داشته باشند که مصرف بلند مدت توت فرنگی به نحو موثری، باعث تقویت حافظه می‌شود.
سیب :

انواع سیبهای تابستانی با داشتن ویتامین‌های `ای ‪`A `بی ‪`، `Bسی ‪ `Cو پتاسیم، در تامین املاح و دیگر ویتامین‌های بدن نقش دارند و سیب به سبب داشتن فیبر فراوان به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کرده،در کنترل قند و چربی خون نقش دارد.
هندوانه :

هندوانه نیز به عنوان محصولی مفید در تامین آب و املاح بدن می باشد: این محصول که از جمع صیفی جات است،با داشتن مقادیر فراوان آب، پتاسیم، منیزیم، ویتامین `سی ‪ `Cو ویتامین `ای ‪ ` Aنقش مهمی را درحفظ آرامش اعصاب ایفاء می‌کند.
آلبالو نیز که از غنی‌ترین منابع ویتامین `سی ‪ `Cاست، با داشتن یک عامل ضدباکتری، در پیشگیری از پوسیدگیهای دندان و بیماریهای لثه مفید است. افرادی که در شرایط فشار روانی (استرس) قرار دارند و یا سیگار می‌کشند، توصیه می شود که روزانه میوه و سبزی حاوی ویتامین `ث` مصرف کنند.

این ویتامین در فلفل سبز دلمه‌ای، پرتقال، کیوی و ساقه سبز پیازچه، موجود است.

 

برگرفته از سایت رشد

 





نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 20 خرداد 1388 توسط مریم علیزاده


درباره وبلاگ
آرشیو مطالب
آخرین مطالب
نویسندگان
نظر سنجی
پیوند ها
آمار سایت
Blog Skin